Cros de l’Ametlla, 14 de setembre de 2025

COMENÇO LA TEMPORADA AMB LA CURSA DE CASA, EL CROS DE L’AMETLLA DE MEROLA

Des que el 1989 una colla de “sonats” vam organitzar la primera edició del Cros de l’Ametlla de Merola, el poble on vaig néixer, cada setembre la cursa ha estat una cita ineludible en el calendari, sempre com a membre de l’organització i la majoria de les vegades també corrent pels carrers i els camins de la meva infància.

Aquesta edició ha estat tot un èxit, amb la millor participació dels últims anys. El fet de poder córrer només 5 km enlloc dels 10 tradicionals obre la cursa a molta més gent. I com sempre mantenim les curses dels més joves i petits, fins i tot la dels nadons gatejant, crec que una idea única a tot Catalunya.

Personalment, la prova em va servir per veure que l’estiu sempre passa factura i que estic molt lluny de la millor forma. Aquest any no vaig baixar ni de l’hora. Va estar bé córrer els últims dos km amb el meu amic Enric, un altre dels pioners del nostre Cros. Entre rialles recordàvem quan fèiem els exigents 10 km en poc més de 40 minuts, i ara no som capaços de baixar de l’hora. L’edat no perdona!

Estem mot contents d’haver comptat entre els participants amb el secretari general d’esports de la Generalitat, l’Abel Garcia, que no es va limitar a venir a donar trofeus sinó que va “suar la cansalada” i va completar els 10 km en poc més de 50 minuts. Està bé que els dirigents esportius prediquin amb l’exemple. Gràcies i fins l’any que ve!